Krúžok angličtiny ako ďalšia vyučovacia hodina? Kdeže!

Steve Watts na hodine

Odkedy sa moje deti stali školákmi, zaregistrovala som viacero názorov rodičov, že krúžok angličtiny po vyučovaní vnímali ako akúsi ďalšiu záťaž pre svojho prváčika. Ďalšia hodina strávená v lavici a predsa angličtinu mávajú aj v škole v rámci vyučovania – tak prečo ďalší krúžok? Avšak naše hodiny búrajú tieto mýty.

PREČO WATTSENGLISH?

Angličtina WATTSENGLISH neprebieha formou klasickej vyučovacej hodiny. Deti nesedia v laviciach, nevyžaduje sa schopnosť obsedieť 45 minút, nezadávajú sa domáce úlohy a deti sa učia zábavnou formou a neustálym opakovaním a tak necítia tlak, že to či to by už mali vedieť, lebo k jednotlivým slovíčkam a gramatickým štruktúram sa neustále vraciame.

Kľúčovým rozdielom je najmä množstvo času, ktoré má každé dieťa na individuálne vyjadrovanie sa a simulovanie native-like prostredia, čo znamená, že lektor rozpráva na pracovisku výlučne v angličtine a deti sú tak motivované k používaniu angličtiny.  Dôkladne prepracovaný systém WATTSENGLISH a menšie počty detí v skupinkách umožňujú deťom sa neustále dostávať k slovu. Eliminovaním sedenia v laviciach a pracovaním v kruhu, ktorý všetky deti doslova približuje lektorovi je každé dieťa vtiahnuté do sveta angličtiny a diania na hodine. Deti sa lepšie sústredia a dokážu plnohodnotnejšie venovať pozornosť angličtine, keďže sú priamo v centre diania.  Celá atmosféra na hodinách v našich kurzoch je prispôsobená tomu, že nám záleží na tom, aby deti náš krúžok vnímali ako krúžok kde byť chcú a nie krúžok kde byt musia.

Lektor sa snaží byt mostom medzi zábavou a angličtinou. Vytvoriť prostredie kde by malo byť všetkým deťom príjemne, znamená plne rešpektovať individuality detí. Inými slovami pestrosť aktivít na hodine poskytuje každému dieťaťu možnosť vyniknúť a nájsť si svoju silnú stránku. Preto je každá naša hodina kombináciou aktivít zameraných tak na verbálny prejav, porozumenie jazyka, prácu s videom, s pracovným zošitom, individuálnymi aktivitkami ako aj skupinovými úlohami, umožňujúcimi každému dieťaťu osvojiť si nové poznatky spôsobom jemu najbližsím – či už počutím, videním, vyslovením alebo napísaním si nových slovíčok a gramatických štruktúr.

Ak sa nejaké dieťa necíti komfortne pri individuálnom verbálnom prejave netlačíme ho do situácií , ktoré to vyžadujú a radšej na neho smerujeme aktivitky v ktorých sa cíti sebavedome ako napríklad skupinové odpovede. Ak má dieťa ešte problém s jemnou motorikou, lektor mu ochotne pomôže pri písomných úlohách, prípadne mu úlohu uľahčí a zadanie prispôsobí tak, aby pre dieťa bolo formou zábavy a nie zátažou. Dieťa tak necíti tlak, že to či to by už malo vedieť.  Práve naopak, ocitá sa v prostredí, kde bez obáv dvihne ruku a povie lektorovi, že potrebuje pomoc, lebo vie, že spolu nájdu inú cestu a ak čosi nevie dnes vôbec to nevadí, lebo sa k tomu systematicky budeme vracať, takže ak nie dnes, ani zajtra tak pozajtra určite. Poďme sa bližšie povenovať najčastejším otázkam zo strany rodičov.

AKO VYZERÁ NAŠA HODINA

Každá hodina začína so “zahrievacím kolom“ t.j. aktivitou zábavnou, ktorá nás všetkých dostane do pohybu a prinesie nám dobrú náladu a radosť z angličtiny. Potom nasleduje kolo otázok a odpovedí, aby sme sa k deťom priblížili a ukázali, že nám záleží na tom ako sa dnes majú, aký mali deň čo ich teší a čo nie. Predstavenie témy hodiny je ďalším krokom. Plán hodiny je vyskladaný tak, že okrem nového učiva sú v aktivitkách zahrnuté aj už prebrané témy a slovná zásoba. Vytvárame tak prepracovaný systém opakovania a prelínania gramatických štruktúr do viacerých tém, čím si deti uvedomujú rôznorodosť použitia jednotlivých gramatických fenoménov.  Časté striedanie aktivít, ktoré vyžadujú pohyb zameraných na porozumenie a aktivít pokojnejších zameraných na produkciu jazyka zaručujú dynamickosť hodiny a uľahčujú deťom schopnosť sústrediť sa na kľúčové aspekty hodiny. Pri práci s pracovným zošitom deti po porozumení inštrukcii začnú pracovať samostatne a lektor si pre každého vyhradí čas jeden na jedného a venuje sa dieťaťu a jeho potrebám individuálne. Niektoré cvičenia robievame skupinovo, kde sú deti vedené k tímovej práci a časť cvičení je zameraných na prácu s videom. Deti si pozrú video, ktoré pracuje s aktuálne predstavenou slovnou zásobou, lektor ho v správnych momentoch zastavuje otvára diskusiu na otázky, ktorých odpovede sú kľúčom k splneniu úlohy v pracovnom zošite. Pracovné zošity v ideálnych prípadoch ostávajú na mieste výučby a tak je dieťa odbremenené od nosenia materiálov domov a nutnosti pamätať si doniesť ho opäť nabudúce.

KDE PREBIEHA VÝUČBA?

Keďže naša výučba prebieha v priestoroch školy, rodičom odpadá povinnosť dieťa voziť na krúžok inam. Lektor si ho jednoducho vyzdvihne v školskom klube , kde ho po hodine aj odprevadí. Takto je čas v klube plnohodnotne využívaný a dieťaťu poskytuje výbornú možnosť ako spestriť svoj čas v škole po vyučovaní.

ČO DIEŤA NA HODINU POTREBUJE?

Keďže v našich kurzoch sa o pracovné zošity stará lektor, všetko čo dieťa na našu hodinu potrebuje je dobrá nálada, ceruzka a pastelky.

AKO SA DOZVIETE AKO SA VÁŠMU DIEŤAŤU DARÍ?

Naša jazyková škola TARGET ponúka rodičom prístup do online informačného systému, kde si rodič z pohodlia domova pokojne môže odsledovať priebeh výučby. Navyše, po prvom polroku výučby lektor vypracuje individuálne hodnotenie Vášho dieťaťa, ktoré Vám pošleme emailom a poskytne Vám obraz pokroku a napredovania nášho malého študenta.

 

Chceli by ste svojmu dieťaťu plnohodnotne vyplniť čas v školskom klube alebo čas po ukončení vyučovania? Chceli by ste mu poskytnúť výhodu medzi rovesníkmi a pomôcť mu vybudovať si sebavedomie v angličtine?

Wattsenglish je správna voľba a najlepšia investícia do vášho dieťaťa. Príďte sa o tom presvedčiť na naše ukážkové hodiny!

 

Mgr. Miroslava Gabonay,

metodička Jazykovej školy TARGET

Braňo Švec

Napísal/a: Braňo Švec

Vyštudoval angličtinu a históriu na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, pôsobil ako učiteľ na základnej, strednej a vysokej škole, neskôr pôsobil ako lektor Business English v spoločnostiach ako MotorCar, Tatrabanka, Alpine Slovakia a iných. V súčasnosti je riaditeľom jazykovej školy Target. Vo voľnom čase cestuje a hrá hokej :)

Newsletter

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do newsletteru a dostávajte podobné články na e-mail.
Taktiež vás budeme informovať o nových kurzoch a výhodných ponukách jazykových kurzov.

Posledné príspevky na blogu

Steve Watts na hodine

Krúžok angličtiny ako ďalšia vyučovacia hodina? Kdeže!

Odkedy sa moje deti stali školákmi, zaregistrovala som viacero názorov rodičov, že krúžok angličtiny po ...

Čítať článok
freestocks-org-v2

9 tipov ako NIKDY nezabudnúť cudzí jazyk

Stane sa to všetkým – ak jazyk dlhšie nepoužívate, tak ho skôr či neskôr zabudnete. ...

Čítať článok
popradhockey2

Aj hráči HK Poprad sa zlepšujú v angličtine (rozhovor pre časopis Poprad Hockey)

Branislav Švec, riaditeľ Jazykovej školy TARGET, pod ktorou funguje aj Detské centrum Legovňa hovorí o ...

Čítať článok